English

/

/

/

חמישה דברים שכל מנהל/ת חשבונות צריכים לדעת

חמישה דברים שכל מנהל/ת חשבונות צריכים לדעת


אתם, מנהלי החשבונות שעורכים את הדוחות הכספים של כולם, לעיתים אינכם מודעים לעלויות שאתם יכולים לחסוך באופן אישי, לזכויות המגיעות לכם כמנה"ח או אפילו לביטוח אחריות מקצועי שלא בהכרח יש לכם. לכן, אספנו עבורכם 5 דברים בסיסיים והכרחיים שיסייעו לכם לשמור על עצמכם במסגרת התפקיד שלכם:

הורדת דמי השימוש בכרטיסי האשראי לחיסכון של מאות שקלים בשנה
אולי לא הבחנתם בכך עד היום, אבל מרבית חברות האשראי גובות "דמי שימוש חודשיים" על כרטיס האשראי – בדרך כלל סכום הנע בין 10 ל-22 שקלים לחודש – תלוי בחברה ובסוג הכרטיס. זו עלות הניתנת להורדה, כמנהלי חשבונות (החברים בלשכת מנהלי החשבונות) ולמעשה מאפשרת זכאות לפטור מלא מעמלה זו, לכל החיים. כמנהל חשבונות, מגיע לך כרטיס אשראי מטעם הלשכה (הכרטיס, כאמור, פטור מדמי שימוש חודשיים ומונפק על ידי לאומי קארד) וזאת ללא כל התניות או אותיות קטנות וללא צורך בביצוע עסקאות בגובה סכום מסוים.

כמו כן, הכרטיס מלווה בהטבות רבות והנחות במגוון של חנויות, וכך גם ניתן כמובן לחסוך בהוצאות. לרשימת ההטבות ולתקנון ההצטרפות כנסו לאתר הלשכה ותוכלו לעיין ברשימת ההטבות המלאה.

ביטוח אחריות מקצועי
לא הרבה יודעים, אבל בדומה לבעלי מקצוע רבים, כאשר מנהל חשבונות התרשל בעבודתו ולא ביצע את המוטל עליו בזהירות ובמיומנות הנדרשות מהאדם הסביר, הוא חשוף לתביעה בגין רשלנות. המעסיק, הלקוח, או מי מטעמו, אשר נפגעו כתוצאה מרשלנות בעל המקצוע, רשאים להגיש תביעה בגין רשלנות מקצועית בערכאות המשפטיות השונות. ביטוח האחריות המקצועית, המוצע באמצעות לשכת מנהלי החשבונות בישראל, מותאם לצרכיהם של מנהלי חשבונות עצמאים ושכירים הנהנים מכיסוי ביטוחי רחב ומתנאי ביטוח מצויינים. לא פחות חשוב, הפרמיה השנתית לביטוח שמציעה הלשכה נמוכה בממוצע ב 1000-2000 ₪ מהפרמיה הממוצעת לשנה הנגבית כיום בשוק בעבור פוליסות מקבילות.

ביטוח פנסיוני וקרן השתלמות לא צריכות לעלות ביוקר
שיעור דמי הניהול על החיסכון שלנו לפנסיה יכול להגיע לכדי שליש מכלל החיסכון, אבל מסתבר שרבים מאיתנו אינם טורחים כלל לבדוק את דו"חות הפנסיה הרבעונים אשר אנו מקבלים הביתה מידי רבעון. להערכת משרד האוצר, מתוך כ-2 מיליון חוסכים לפנסיה, 750 אלף משלמים את דמי הניהול המירביים. אולם מעכשיו, מנהלי חשבונות החברים בלשכת מנהלי החשבונות, יכולים לחסוך באופן מיידי ובשיחת טלפון אחת עד עשרות אלפי שקלים בדמי הניהול ולהגדיל את החיסכון הפנסיוני באמצעות ההסדר הפנסיוני של הלשכה עם חברת מנורה-מבטחים. לא פחות חשובה מכך היא קרן ההשתלמות המיועדת לשכירים ועצמאיים, קרן שהיא תכנית חסכון לטווח של 6 שנים, שנהנית מהטבות מס. אפיק חסכון זה אטרקטיבי מאד משום שבתום תקופת החיסכון, ניתן למשוך את הכספים פטורים ממס. גם בקרן השתלמות ישנם דמי ניהול שנתיים, כאשר דמי הניהול השנתיים המרביים על פי חוק הינם עד 2%. לעומת זאת, לשכת מנהלי החשבונות בישראל מציעה לחבריה הנחה משמעותית בדמי הניהול היכולה להגיע עד לשבעים וחמש אחוז מהשיעור המקסימאלי! גם אם יש לכם כבר קרן השתלמות, המעבר קל ופשוט, ללא כל קנס, עלות או עמלה, ותוך שמירה על כל זכויות הוותק והטבות המס.

כנסים ימי עיון והשתלמויות
מנהלי חשבונות הם אנשי מקצוע לכל דבר ועניין ועל כן מגיע להם לקחת חלק בפעילויות מקצועיות המיועדות במיוחד לענף הזה. פעילויות אלו, המובאות על ידי הלשכה למנהלי חשבונות, כוללות שפע של אירועים מקצועיים והשתלמויות ימי עיון, כנסים, ערבי עיון, סיורים מקצועיים, סמינרים, קורסים, הרצאות כלליות וכמובן השתלמויות נופש. כל אלו בכדי לאפשר הרחבה ועדכון הידע המקצועי לצד פעילות נופש, תרבות ופנאי.

מועדון הצרכנות של הלשכה
מנהלי חשבונות החברים בלשכה יכולים ליהנות ממועדון צרכנות שמטרתו השגת הנחות והטבות בפעילות צרכנית, נופש ורווחה לטובת חברי הלשכה ובני משפחותיהם.

בסופו של דבר, בניגוד לרו"ח, רופאים או אחיות, אשר רובם מרוכזים במספר מצומצם יחסית של מקומות עבודה מרכזיים, מנהלי חשבונות מפוזרים באלפי מקומות עבודה שונים ברחבי הארץ ואינם בהכרח נחשפים למידע אודות הזכויות המגיעות להם, וההטבות שיכולות להיות להם. לשכת מנהלי החשבונות בישראל מציעה בדיוק את מה שחסר בענף הזה עד היום. ההצטרפות ללשכה פשוטה, וניתן לעשות זאת באמצעות טופס רישום ו/או באמצעות האתר של הלשכה. חשוב לציין, הלשכה הוקמה למען כלל מנהלות ומנהלי החשבונות בישראל ללא הבדל דת, גזע ומין, ובלבד שיהיו בעלי תעודה רלוונטית.

לקריאה נוספת וקבלת פרטים נוספים לחצו כאן.

* הכתבה מוגשת באדיבות לשכת מנהלי החשבונות בישראל.

חשבנו שיכול לעניין אתכם לקרוא גם על..

חוזרים במע"מ לעדכון סכומים

חוזרים במע"מ לעדכון סכומים חוזרים המפרטים עדכון סכומים בחוק מע"מ ובתקנותיו. לחצו כאן למעבר לדיווח באתר רשות המיסים

סכומים ושיעורים במע"מ

סכומים ושיעורים במע"מ בדף זה נמצא ריכוז של סכומים ושיעורים המופיעים בחקיקה ובתקנות ורלוונטיים לנושא מס ערך מוסף לחצו כאן למעבר לדיווח

אהבתם את המאמר? שתפו את החברים שלכם!

Facebook
Twitter
LinkedIn

על הלשכה

הלשכה הינה האגוד המקצועי של ענף מנה"ח בישראל, המקיף מעל 50,000 איש העוסקים בתחום. הלשכה פועלת במטרה לשמר ולשפר את האינטרסים המקצועיים והכלכליים של העוסקים בו.

עקבו אחרינו

רוצים להצטרף?

דילוג לתוכן